Mindfulness

Mindfulness henvender sig til alle, der ønsker at lære en enkel meditationsform til at skabe fokus, forankring og fornyelse i krop og sind. Alle, der er motiveret for øget selvindsigt eller blot at få trænet en teknik til forbedret velvære, både fysisk og psykisk

I en travl hverdag fyldt med mange input er de enkle mindfulness-teknikker effektive til at skabe fokus, balance og energi.

Forskning har vist, at mindfulness har god virkning til at forbedre funktion, livskvalitet og symptomer hos mennesker med kropslig stress. Det kan forebygge tilbagefald af depression og har god effekt mod psykologiske reaktioner på alvorlige fysiske sygdomme.

Ved stress ses der en vedvarende symptomreduktion, øget selvkontrol og øget ro i tanker og følelser. Det er endda påvist, at der sker vedvarende ændringer i hjernen.

Mindfulnessøvelser

Herunder finder du forskellige øvelser, du kan lave derhjemme. De vil lede dig gennem en mindfulness-meditation, så du på egen hånd kan styrke din robusthed.

Velkommen til mindfulness meditation 

3 minutters meditation

At invitere et problem indenfor

15 minutters meditation med fokus på lyde og tanker

Kropsskannningsmeditation

10 minutters meditation på åndedrættet

Bjergmeditation

Det hvide rum

Lang meditation på trang

Kort meditation på trang

Egenomsorgspause

Vær som et træ